donderdag 13 maart 2014

Vijf (of eigenlijk maar één) random dingen die ik even kwijt moet (en een lesje Nederlands)

Dag lief blog! (Ik ging serieus googelen (dit googelde ik ook meteen maar even) of het nou eigen de of het blog is. Blijkbaar mag je zelf kiezen; als je maar consequent bent. Meest gangbaar is de blog. Maar ik neig toch naar het. Ik vind het zo leuk als De Groene Meisjes het hebben over 'dit blog' en 'ons blog'. Dat klinkt zo leuk. Ik ga dat ook doen. Heel consequent en alles.) (Ik googelde ook hoe het eigenlijk zit met sluitende haakjes en punten daar voor of achter. Het moet dus blijkbaar op deze manier, als de zin die tussen haakjes staat met een hoofdletter begint.)

Ik ben er weer even! Het is niet zo dat ik je vergeten was; integendeel. (Ik hou van puntkomma's, maar ik weet eigenlijk niet of ik ze wel goed gebruik, dus dat zocht ik op; nu weet ik het nog steeds niet). Heel vaak, meestal als ik op de fiets zit, bedenk ik iets leuks om een stukje over te schrijven. Maar eenmaal thuis moet ik eerst koken, de was doen, eten, de vaatwasser in- en/of uitruimen, even chillen, Borgen kijken... En dan is het al heel snel bedtijd en heb ik nog geen stukje geschreven. Heel vaak zijn de stukjes die ik bedenk ook maar heel klein; met de nadruk op stukjes dus. Meestal kan ik daar echt geen volwaardige blogpost mee vullen. Dus dan schrijf ik maar niks. Wat natuurlijk stom is, want schrijven vind ik nog steeds heel leuk. Óók korte stukjes. 

Vanavond zat ik weer eens op mijn ideeënfiets naar huis, en toen bedacht ik dat ik gewoon een paar random dingen met jullie wil delen. Of nou ja: ik wil er vooral zelf over schrijven omdat ik dat dus leuk vind. Of jullie het lezen, is natuurlijk geheel aan jullie zelf. (Ja, dat schrijf je los van elkaar.)

1. Over die ideeënfiets van mij: die is dus nieuw. Ik fietste nog altijd op de fiets die ik van mijn ouders kreeg toen ik naar de middelbare school ging. Dat is al honderd jaar geleden, en de fiets heeft daarna altijd buiten gestaan in zowel Utrecht als Amsterdam. Je kunt je vast voorstellen hoe 'ie eraan toe was. Nadat voor de tiende keer de ketting eraf lag en ik die er met de beste wil van de wereld niet meer op kreeg, vond ik het wel mooi geweest met dat oude stalen ros. Ik kocht een hele mooie (nee, eigenlijk echt heel lelijk, maar ze hadden niks anders) witte stadsfiets met een heel dik frame, hele dikke banden en - dat wilde ik heel graag - een terugtraprem én versnellingen. Het is een fijn ding en ik wil er goed voor zorgen. Daarom zet ik 'm nu iedere dag in de fietsenstalling op het Amstelstation. Dat is bewaakt en hartstikke gratis en ik vind het de hemel op aarde. Ik zet hem daar altijd alleen maar op enkel slot en dat scheelt een hoop frustratie 's ochtends. Ik heb volgens mij al wel eens eerder geschreven over wat voor kneus ik ben als op het fietsen(stallen) aankomt. Je kunt je indenken hoe zielsgelukkig ik met de ontdekking van de fietsenstalling (zo gaat m'n toekomstige boek heten, denk ik) ben. 

2. Eh, ja. Ik bewaar het volgende random feitje toch maar even voor een volgende blogpost. Want blijkbaar kan ik dus wél een hele post vullen met maar één kleine anekdote. Dat is goed om te weten. Bovendien heb ik mijn Nederlands weer een beetje bijgespijkerd, dus dat belooft wat voor het volgende stukje op dit blog!

10 opmerkingen:

  1. Yeah, you're back. En hoe, super leuk stuk (niet stukJE) om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lig stiekum in n deuk in de trein bij de titel van je nieuwe boek:
    "de ontdekking van de fietsenstalling" :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, leuk dat ik je treinreis wat aangenamer heb gemaakt ;)

      Verwijderen
    2. ik lag net ook eigenlijk gevouwen voor mn computer, en toen kwam mn broer binnen en die zei; jij moest toch huiswerk maken, maarja dit is veel leuker :D

      Verwijderen
  3. Ook gewoon kleine stukjes schrijven hoor! Is vaak nog makkelijker lezen dan een hele lap tekst, als maakt dat bij jou niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je absoluut gelijk in! Vind zelf korte stukjes ook heel fijn om te lezen :) En thanks voor het complimentje :D

      Verwijderen
    2. helemaal mee eens

      Verwijderen