vrijdag 2 november 2012

Shoot for the moon

Op mijn 'officiële' blog linesonpalms.nl heb ik al een hele tijd niet meer geschreven. Ik ben niet meer tevreden met de lay-out, heb geprobeerd daar wat aan te doen, maar raak steeds verder verstrikt in het ingewikkelde web van CSS templates waar ik geen sikkepit van snap. Jammer, want mijn gevoel zegt niet te willen schrijven voordat de hele lay-out weer tip top in orde is. Zonde, want ik schrijf juist zo graag en was er juist zo van overtuigd dat ik het dit keer eens wél voor altijd zou volhouden.

Al een tijdje probeer ik me voor te stellen hoe het is om onder mijn eigen naam te bloggen. Herkenbaar, vindbaar voor iedereen. Er zijn niet zo gek veel mensen op deze wereld die mijn naam delen. Dus als mensen mij googelen - waarom ze dat zouden doen? daar denk ik maar liever even niet over na - zullen ze vanaf nu direct mijn blog vinden. Dat is eng en leuk tegelijk. Eng, omdat ik daarmee wel moet uitkijken wat ik het universum in zend. Eng, omdat mensen met één druk op de knop veel over mij te weten zullen komen. Dat ik schrijf, bijvoorbeeld. En dat is juist ook het leuke. Mensen mogen zien dat ik schrijf. Dat ik het leuk vind om te schrijven. Dat ik daarmee wil oefenen, for all eyes to see. Schrijven voor mezelf heb ik al zo vaak geprobeerd. Dat lukt me niet. Ik wil schrijven voor lezers, voor feedback, voor kritiek. Om beter te worden, om uit oefening kunst te baren, om blogger, columnist, schrijver te worden.

Misschien hoog gegrepen. Maar shoot for the moon... Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer. Een sprong in het diepe dus. Ik ben Froukelien, en ik schrijf. Leuk dat je leest.

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteeeeeeerd! ik heb het effe getest: op google komt je andere blog nog in beeld bij zoeken op je naam :-). Dus je zend nu vooral je schrijf-intentie het universum in, en die komt dan vast weer bij je terug. Vooral doorgaan met je blijmakende stukjes! O, en met 26 kun je nog heel lang meisje blijven x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, lieve Addy! Op den duur doe ik mijn oude blog denk ik weg. Ik moet nog even bedenken hoe dat moet met de domeinnaam en de leukste stukjes wil ik graag bewaren.
    Door deze hernieuwde schrijf spirit krijg ik ook nog meer zin in onze Artist's Way date! Ik denk dat dat ook de nodige inspiratie zal opleveren :)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en om het nog echter te maken: ik ken iemand die 'professioneel' schrijft, als zzp-er. als je eens een keer in contact wilt komen dan laat maar weten! Kan ik deze blog ook volgen zonder dat ik meteen 5 andere moet volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Addy Je kunt nu in de linker zijbalk je e-mailadres invullen om mijn blog te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen