zondag 31 maart 2013

Weekly wrap up #6 en #7


Oeps. Ik heb het best lang vol gehouden, al zeg ik het zelf. Een paar weken achter elkaar plaatste ik iedere zondag, dinsdag en donderdag een blogpost. Tot ik vorige week dacht: "Ach, de blogpost van vandaag kan heus wel een dagje wachten." Die ene dag werden er meerdere, en nu heb ik al meer dan een week niet geblogd. Het is toch verschrikkelijk, jongens? Ik beloof verbetering. En om het goed te maken, vandaag een Weekly Wrap Up - Extended Edition. Want ondanks dat ik er niet over schreef, deed ik de afgelopen 2 weken een hoop dingen om blij van te worden.

 Zo was ik erg druk (in mijn hoofd) met party planning. Hoewel het me best wat stress en slapeloze nachten heeft opgeleverd, vond ik het heus ook heel leuk om te bedenken hoe het huis eruit moest zien, welke hapjes ik wilde serveren en welke lenterige cocktails ik wilde schenken. En toen alles op de dag des oordeels helemaal op z'n pootjes terecht kwam - het huis zag er mooi uit, de hapjes smaakten heerlijk en de cocktails pakten perfect uit - was ik echt heel erg blij.

 Maar het feestje was natuurlijk vooral geslaagd door de leuke en lieve mensen die er waren. Ik heb ervan genoten om zo'n mengelmoesje van leuke mensen in mijn huis te hebben. Er misten echter toch ook nog een paar lievelingen, dus ik vrees dat er in de zomer maar weer een feestje gegeven moet worden. Ik begin alvast met plannen.

 Ik maakte een vlog en ik vond het echt heel leuk om te doen. Nu heb ik echter de neiging om hem weer van het internet te halen, want wáárom zou je jezelf zo op internet zetten? Aan de andere kant: als ik hem terug kijk word ik er gewoon weer vrolijk van, dus laat maar lekker staan. Dat ben ik, en iedereen mag het zien.

 Tijdens het doen van feestinkopen zag ik een superleuke trui hangen bij de HEMA. Je verwacht het niet. Ik kocht hem, en eenmaal thuis bleek hij nog hartstikke leuk te staan ook. Hoera voor spontane aankopen!

 Ik kocht ook de meest fantastische neonroze kaarsen. Als je verliefd kunt worden op kaarsen, dan ben ik dat. Tot over m'n oren.

 De bloemen die ik kocht voor m'n feestje, zette ik in kleine bosjes door het huis verspreid in glazen potjes en flesjes. Erg DIY-verantwoord allemaal. En het allerleukste: de bosjes staan er nu nog steeds! Zo vrolijk :).

 Hoewel afgelopen maandag een verdrietige dag was, was het ook een fijne dag die ik van begin tot eind doorbracht met mijn schoonfamilie. Het zijn zulke lieve mensen en ik voel me heel erg 'een van hun'. En daar ben ik heel erg dankbaar voor. Deze dag zette me bovendien aan het denken over mijn eigen familie, die me heel dierbaar is, maar die ik eigenlijk veel te weinig zie of spreek. Een mooie missie voor dit jaar.

 Dinsdag ging ik met een vriendinnetje voor het eerst naar bikram yoga. Ik heb de afgelopen weken af en toe thuis wel wat yoga oefeningen gedaan, maar yoga in een hete ruimte is toch wel andere koek. Ik vond het een hele ervaring. Ik denk dat ik het best leuk vond. Tot ik aan het einde bijna van m'n stokje ging en een beetje misselijk werd. Maar ik werd er wel heel rustig van en had flinke spierpijn achteraf, dus het was ook een goede work out. Als je binnen een week voor de tweede keer gaat, hoef je niet te betalen. Een aantrekkelijke deal, maar de week is al bijna voorbij en ik maak nog niet echt aanstalten om weer te gaan... Ik weet nog niet zo goed wat dat betekent.

 Ik ging op visite bij Jessica, die afgelopen week in een recordtijd van Haarlem naar Amsterdam verhuisd is. Welcome home, babe :). Het was een supergezellige avond en ik ben zo blij voor haar!

 Mijn Goede Vrijdag besteedde ik door een hele ochtend op de bank te hangen, met mijn sport kleren aan. Ik wachtte op het moment dat ik zin kreeg om een rondje te gaan rennen. Dat kwam niet, maar uiteindelijk ben ik wél gegaan. Ik rende niet het snelste en ook niet het verste ooit, maar toch was ik trots. Als de lente er écht is, ga ik écht vaker rennen. Zeker nu ik zo'n flashy sporttop heb gekregen.

 De calorieën die ik er 's middags af rende (en yoga-de), dronk ik er 's avonds x10 weer aan, want mijn vriendje maakte strawberry daiquiries. En het bleef nog lang onrustig in huize Flip en Froek...

 Gisteren was een perfecte lazy saturday. Met lekker eten, veel kopjes thee, paaseitjes, witte wijn en fijne muziek. En lekker aanrommelen in huis. Ik heb de ladekast in de slaapkamer uitgemest en dat werkte heerlijk ontspannend. Maar hier zal ik verder niet op ingaan, want het is allemaal wel heel erg kneuterig.

Vandaag is het Pasen. We gaan straks naar mijn ouders voor een paasknuffel en maken dan een ritje in de toepasselijk gele paasauto van mijn moeder. Vanavond ben ik voor het eerst ever de BOB, als we naar een vriend toe gaan, alwaar we 6 kilo mosselen gaan verorberen. Ik weet niet zo goed of ik mosselen lust, maar we zullen zien. 's Nachts rijd ik mijn - waarschijnlijk zeer beschonken - vriendje veilig naar huis en maandag rijden we weer ergens heen. Naar het strand, of naar een gezellige woonboulevard. Whererever the wind may take us. Ofzoiets. 

Fijne Paasdagen, lieve lezertjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten