dinsdag 28 januari 2014

Druk

Het internet is stuk. Al anderhalve week. En ik leef nog steeds. Het mag een wonder heten. Gelukkig heb ik een klein data-abonnementje bij mijn iPad en een nogal groot abonnement voor mijn telefoon. Ik ben dus niet verstoken van al het wereldnieuws en kan de dagelijkse beslommeringen van mijn favoriete Instagrammers, Twitteraars en bloggers gewoon blijven volgen. Zelf bloggen is echter een ander verhaal. Dat gaat nou eenmaal niet zo lekker op een iPad. Net als foto’s zoeken en die bij je tekstje plaatsen. En ik zit eigenlijk alweer ruim over m’n datalimiet heen, dus het internet op mijn tablet gaat zó lángzaam. En bloggen op m’n telefoon gaat natuurlijk al helemáál niet.

Bovendien heb ik geen tijd. Druk met werken, druk met wasjes draaien, druk met het samenstellen van een weekmenu en de boodschappen daarvoor kopen, druk met koken, druk met inpakken (we gaan vrijdag op wintersport, olé!), druk met stofzuigen en dweilen, druk met uitrusten, druk met The Lord of the Rings kijken (alle drie, in de extended versions, en liefst ook nog een keertje allemaal met commentaar van de makers, én alle documentaires die op de dvd's staan), druk met lezen in De Zonderlinge Avonturen van het Geniale Bommenmeisje (hi-la-risch), druk met theezakjes openscheuren naar aanleiding van deze uitzending (hállo weet je hoeveel gedoe het is om dit linkje te plaatsen op een iPad?), druk met nagellakjes uitzoeken en druk met Candy Crush en De Slimste spelen. Bovendien daarnaast ook nog af en toe een beetje druk met gezonde havermout en hazelnoot pannenkoekjes bakken, druk met mueslirepen maken, druk met mineola’s ontdekken, druk met een paar traantjes laten om Een Weeffout in Onze Sterren (wanneer komt de film?), druk met zelf kipnuggets maken (en de gloeiendhete spetters olie uit de pan ontwijken) en druk met duimen dat het niet gaat sneeuwen in Amsterdam. En tot slot echt héél erg druk met slapen. Het is belangrijk om daar tijd voor vrij te maken. En heus, er is verder haast geen gaatje te vinden om even een stukje te schrijven. En waarover moet het dan gaan hè? Tja…

Daar ga ik op vakantie maar eens goed over nadenken. En ook over mijn time management, waar dus duidelijk iets aan schort. Ik hoop op zon, want van zon krijg ik goede ideeën. Op de besneeuwde bergen van Oostenrijk heb ik bovendien tijd genoeg om na te denken. Ik ski of snowboard immers niet. Maar ik krijg het vast heel druk met après-skiën. En met foto’s maken. Bananenbrood bakken. Koken voor de fanatieke sporters. De Zonderlinge Avonturen van het Geniale Bommenmeisje uitlezen. Zweedse kruiswoordpuzzels maken. Wandelen. Koffie drinken. Goulashsoep eten. Dat soort dingen. Ik hoop dat er nog wat tijd overblijft om te slapen. Ehh… Te schrijven, bedoel ik. Uiteraard.

2 opmerkingen:

  1. Ah wat een te gek stukje! Je hebt het er maar druk mee, maar je schrijfvaardigheid is er niet minder om geworden. Geniet van je wintersport! En daarna snel weer theeleuten om verhalen uit te wisselen als je niet te druk bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahaha, leuk pop! En herkenbaar uiteraard! Dat je het nog is gelukt gisteravond, hoezee :)

    BeantwoordenVerwijderen