woensdag 14 januari 2015

Pubquiz

"We zijn al blij als we geen laatste worden," was het oordeel van het team, nadat de antwoorden waren ingeleverd en de punten werden geteld. Een paar rondes geleden zeiden we nog goedmoedig tegen elkaar: "Het linkerrijtje moet haalbaar zijn."

Een eeuwenlang durend kwartier volgde. De veertien teams werden één voor één opgenoemd, van de laatste plek naar de eerste. Steeds groter wordende ogen en drukke handgebaren van verrukking, toen we na plek vier nog steeds niet waren genoemd.

Derde plek? Nee, ook niet!
Tweede dan? Nee, een ander team.

Gedeeld eerste werden we.
Maar onze rekening moesten we uiteindelijk toch zelf betalen. Want weten wij veel hoeveel hotelbedden Amsterdam eigenlijk heeft.

5 opmerkingen:

  1. Woehoeee wat goed! Heb je een vaste pubquizplek? We zoeken met collega's nog een leuk café in Amsterdam om daar maandelijks ofzo te gaan pubquizzen, heb je suggesties? Wij hopen dan ook niet laatste te worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nog maar twee keer gedaan, en allebei de keren bij Café Kuijper op de Linneausstraat in Oost. Daar is het elke dinsdagavond. Vind dat een heel toffe plek, altijd druk bezocht en gezellig. Maar heb nog niet echt vergelijkingsmateriaal ;)

      Verwijderen
  2. Die stond ook op mijn "lijstje om uit te zoeken", juist omdat we iets zoeken voor de dinsdag- of woensdagavond! :) Weet jij dan heel misschien wat daar de maximale grootte voor een team is? We zijn met vrij veel mensen :P Kon dat niet vinden op de website!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maximaal 5 personen! Als je met meer bent, kun je je team opsplitsen of mensen 'voor spek en bonen' mee laten doen. Dat laatste lijkt me heel lastig, dus ik zou dan nog wel even vragen wat dat precies inhoudt ;). Van tevoren even aanmelden is ook wel een aanrader, zodat je verzekerd bent van een plekje!

      Verwijderen
    2. Hopelijk reageer ik nu niet scheef :P Wij zijn met max. 8 (als iedereen kan), dus dan moeten we toch maar opsplitsen in 2 teams denk ik! Dank voor alle info, ik ga het eens overleggen met m'n collega's :)

      Verwijderen