zaterdag 5 januari 2013

Carpe 2013


Ja, ook ik heb mezelf een aantal doelen gesteld voor het nieuwe jaar. Mijn nieuwe jaar, dat ongeveer tegelijk met het nieuwe jaar begonnen is. Twee keer per week bloggen is daar één van. Ik gun het mezelf om langzaam in het ritme te komen, dus verwacht niet direct vanaf nu elke week twee schrijfsels van mijn hand. Maar regelmatiger dan nu wil ik wel schrijven. En ja, dat heb ik vaker gezegd. Veel vaker. Maar ik ben het nog niet zat. Jullie wel, kan ik me zo voorstellen. Maar dat is dan maar zo ;).

Mijn doelen voor 2013 zijn er vooral op gericht om goed voor mezelf te zorgen. Mezelf te ontwikkelen en te ontdekken. Te schrijven, muziek te maken, passie in/voor mijn werk te vinden. Ik ga hardlopen. Iedere week minstens twee keer en ik ren dit jaar sowieso 5, misschien wel 10 kilometer achter elkaar. Ik ga veel water drinken, vooral op werkdagen zodat ik me niet zo gaar voel als ik 's avonds thuis kom. En fruit eten, want dat doe ik nu vrijwel nooit. 

Ik ga een verjaardagsfeest geven, ook al wordt dat misschien pas in maart. Een lentefeest, misschien? Ik ga de mensen die ik lief vind kaartjes sturen. Voor hun verjaardag, of zelfs gewoon zomaar. Met mijn lief ga ik minstens één weekendje weg. Ik ben hem dankbaar en dat zeg ik hem.

De doelen heb ik op gekleurde blaadjes aan de muur gehangen. Op de muur die ik als eerste zie als ik wakker word en als laatste wanneer ik ga slapen. Als het licht aan is, tenminste. Omdat dit jaar in het teken staat van lief zijn voor mezelf, pak ik mezelf niet te hard aan als er iets niet lukt. Ik beloon mezelf voor dat wat wél lukt. Dus dit eerste blogje van 2013 vier ik met een glas witte wijn en Ben Howard uit de speakers. 

Alleen het allerbeste voor 2013, voor mezelf en voor jullie!

5 opmerkingen:

  1. Go Froukkie!! Het gaat een topjaar worden voor jou (ik voel't)! Laat maar komen met die blogs: wij zijn er klaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word hier zo blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat dit positieve en vol-plannen- "meisje" een kleindochter van me is.

    BeantwoordenVerwijderen