zaterdag 19 april 2014

Over rennen en ander leuks


Ik heb nog helemaal niet geschreven dat ik laatst 7,5 kilometer rende. Mijn langste afstand ooit, en ik deed het ook nog eens in mijn snelste tijd ever. Niet dat het gemakkelijk ging, hoor. Zeker de laatste 2 kilometer waren niet perse de allerleukste. Maar gelukkig had ik een rennend vriendinnetje aan mijn ene en een fietsend vriendje aan mijn andere zijde. Zij hielpen me naar de finish, waar ik zuchtend en steunend en kreunend - en op het moment suprême gelukkig lachend - overheen kwam. Na een hardlooppauze van 2 weken, ga ik nu werken aan een nieuw doel: sneller worden. Ik vind korte afstanden vaak al lang genoeg, en vind het daarom leuker om nu eerst op snelheid te gaan trainen. En dan ga ik in het najaar voor een mega snelle 10 kilometer. Misschien.

Andere leuke dingen van de afgelopen tijd:

 Ik heb een ereader gekocht! Een heel groot deel van mijn tijd breng ik in de trein door. Meestal zit ik dan de hele reis met mijn telefoon te pielen: door Instagram te scrollen, Twitter door te scannen, Facebook te bekijken en blogs te lezen via Bloglovin'. Maar eigenlijk vind ik het veel fijner om mijn tijd in de trein lezend door te brengen. Ik vind haast niets ontspannender dan dat. Mijn tas zit echter altijd zo vol dat er geen boek meer bij past (en ik vind het zo zonde als een boek in mijn tas helemaal smoezelig wordt). Ik liep al een tijdje met het idee rond om een ereader te kopen, en door een leuk gesprek met iemand daarover heb ik in één avond de knoop doorgehakt en een Kobo Aura HD aangeschaft. In de afgelopen 2 weken heb ik al meer gelezen dan in de eerste 3 maanden van 2014. Ik vind het fantastisch.

 Ik ben totáál niet van de impulsaankopen (dus in een avond beslissen over de aanschaf van een ereader is voor mij best wel een dingetje) en hou ook helemaal niet van shoppen. Maar als het spontaan lukt om in 15 minuten twee nieuwe broeken te kopen, dan wordt winkelen toch ineens wel leuk. Hulde aan winkelcentrum Oostpoort in Amsterdam Oost. Ik hoef nooit meer naar de binnenstad, denk ik.

 En nog meer hulde aan Oost: er zitten zóveel leuke tentjes in mijn fijne buurtje. De terrassen van Bedford Stuyvesant en Hartje Oost zitten ieder weekend vol, en dat maakt mijn straatje extra gezellig. Laatst ging ik spontaan uiteten bij Michel-Inn en het werd een heerlijke en heel erg gezellige avond. En dan zijn er nog allerlei nieuwe zaakjes waar ik nog niet eens geweest ben, zoals Het IJsboefje. Of die zelfs nog moeten openen, zoals Walter's. Óók in mijn straat. Er zijn mensen die met gemengde gevoelens kijken naar deze verhipstering van Oost, maar ik vind het alleen maar heel erg leuk.

 En een laatste fijn plekje in Amsterdam Oost: mijn eigen terras. Het is opgeruimd, schoongemaakt, de bloemetjes en plantjes zijn weer netjes verzorgd en de zon schijnt áltijd (als er geen wolken voor zitten). Een paar extra planten zouden niet misstaan, maar ook nu is het er al zeer goed toeven. De eerste spontane barbecue van het jaar is reeds een feit, en ik hoop dat er nog heel veel meer zullen volgen.

 Dat mijn vriendje zomaar Lowlandskaartjes voor me koopt en dat we in mei naar Parijs gaan omdat we aankomende woensdag 10 (!) jaar verkering hebben.  

 Deze onsamenhangende blog en dat ik die gewoon online zet omdat ik dat leuk vind. Leuk dat je meelas :)

12 opmerkingen:

  1. Jaaaa! Goee dat je weer hebt geschreven :) ik vond het leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, jeej! Ik moet gewoon alles schrijven wat er in me opkomt, dan komen er vanzelf meer blogjes uitrollen.

      Verwijderen
    2. Ik vind deze stukjes ook leuk! Allemaal vrolijke en leuke dingen. Keep up the good work!

      Verwijderen
    3. Ik vind deze stukjes ook leuk! Allemaal vrolijke en leuke dingen. Keep up the good work!

      Verwijderen
  2. Hij was weer leuk! En alvast gefeliciteerd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha leuk! Die e-reader, nu nog kijken hoe we daarop boeken kunnen uitwisselen. En nee dat is niet illegaal, want boeken mag je toch ook uitlenen aan vrienden. Super knap dat je zover hebt gerend. Ik kan er een beeld bij vormen;-) kus! Winnie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik ben ook zo blij met Oostpoort. Nooit meer naar de Kalverstraat! (hoop ik ;-)). Hartje Oost vind ik ook vet leuk. Lekker broodjes, leuke spulletjes. Ken je ook Coffee Bru op het Beukenplein? Is ook zo'n minimalistisch hipster tentje met lekker eten.

    BeantwoordenVerwijderen