maandag 22 april 2013

Inspiratie schminspiratie


En zo is het alweer meer dan een week stil op mijn blog. Niet omdat ik het ontiegelijk druk heb met leven, ofzo. Maar gewoon, omdat ik niet zo goed weet waarover ik wil schrijven. En omdat ik er de tijd niet meer voor neem om er echt voor te gaan zitten en iets te bedenken. Of gewoon maar eens begin te typen - of te pennen in mijn notitieboekje - en te kijken waar het schip strandt.

Ik heb zelfs de Weekly wrap up deze week overgeslagen. Maar dat was expres. Want ik vind het stom als ik alleen nog maar blije weekoverzichten maakt. Bovendien was de afgelopen week niet bepaald enerverend. Wel heb ik mee geoefend met de band van mijn vriend, liep ik 20 minuten (bijna) achter elkaar hard, was er een gezellig avondje wining and dining met Jessica en onze geliefden, en een oud-huisgenootjesreünie. Ook reisde ik op zaterdag zo'n 4 uur met de trein om het nieuwe kindje van een collega te bewonderen en was zondag de eerste barbecue van het jaar een feit! Allemaal hartstikke leuke dingen, natuurlijk, maar na één zin ben ik er ook wel weer over uitgepraat. Het 'gewone leven' biedt me niet altijd de inspiratie die ik nodig heb om leuke blogposts te schrijven. 

Maar misschien kunnen jullie me helpen. Jullie, ja. Oma's, ouders, broers en schoonzussen inbegrepen. Wat vinden jullie leuke stukjes om te lezen? Wat voor soort blogposts vinden jullie interessant? Wat zouden jullie hier ((nog) meer)) willen zien? Negatief advies mag ook: wat moet ik volgens jullie absoluut niet doen? Ik behoud uiteraard wel het recht om jullie adviezen al dan niet in de wind te slaan ;). Kom maar door met die ideeën! Dan ga ik er de komende tijd - op Picasso's advies - hartstikke hard aan werken om fijne stukjes te produceren.

12 opmerkingen:

  1. Je moet niet zo piekeren! Want jouw stukjes zijn hilarisch om te lezen. Gewoon leuke anekdotes, specials (doen, lezen, maken etc), en waar zijn je universe grocery lists en tune tuesdays :) leuke bloggers, reis verlanglijstjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké oké, ik zal proberen er minder over in te zitten wát ik schrijf ;) Thanks voor alle ideetjes! Universe grocery list en Tune tuesday komen zeker af en toe terug, maar ook dáár had (heb) ik even geen inspiratie voor. Oren en ogen openhouden, dat is denk ik de allerbeste oplossing :)

      Verwijderen
  2. Lief! Gewoon schrijven! In lijn met Picasso's woorden: als je schrijft, dan komt de inspiratie vanzelf tot je. Echt waar, je schrijft superleuke stukjes. Niet alleen de highlights opschrijven, maar ook gewoon hoe je je echt voelt soms.. We hebben Facbook al tenslotte voor de 'kijk mij, ik ben blij'-avonturen. Enn... ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar je vakantieplannen, -wensen, -ideetjes! Xxxx Melis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, thanks Melis <3 Helemaal waar wat je zegt over mijn blog versus Facebook. Ik wil hier ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn kwijt, maar juist échte stukjes. Vakantieplannen is een zeer goed blogidee; had ik zelf een paar weken geleden ook al opgeschreven, zag ik net :) Thaaaanks! Xxx

      Verwijderen
  3. Ik wil wel meer weten over hoe het mediteren gaat :-). En je schrijft sowieso leuk Froek! Probeer eens rond 1 leuk woord iets te bedenken als je vindt dat het schrijven moeilijk gaat. Blogposts over dagelijkse dingen vind ik altijd tof om te lezen, zeker als het goed geschreven is, en jij kan dat gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, zodra ik jouw reactie las heb ik meteen een stukje opgeschreven over mijn mediatieperikelen! Komt er vanavond aan dus, dank voor het idee! :D En voor het enorme compliment <3

      Verwijderen
  4. Leuk dat ik ook mag reageren ;-)
    Ik vind de manier waaróp je schrijft erg leuk, doet er niet zoveel toe waarover. Maar inderdaad alleen leuke dingen heeft niet zoveel zin (al is het voor jezelf erg heilzaam die wel regelmatig te benoemen). Ik lees eigenlijk geen andere blogs, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
    Maar ik zou best ook eens wat fictie van je willen lezen. Je belooft dat wel, maar ik ben het nog niet tegengekomen (of ik heb het niet gemerkt, haha).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, betrapt. Die fictie... Dat blijft nog wel een struikelblokje. Maar wie weet, als ik daar echt eens voor ga zitten...?

      Dankjewel, lieve mama!

      Verwijderen
  5. Wat geniet ik van je blogs, ze zijn zo echt.
    Een inspiratiebron voor Fr.sr.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoonheid! <3 jouw blog. Ook al reageer ik niet heel trouw (iets met een scriptie), ik lees het altijd. Nu moet ik natuurlijk met suggesties komen. Schrijf korte stukjes over dingen die je opvallen of waar jij je over verwonderd. Het hoeft niet meteen een epos te zijn. ;)En natuurlijk fictie...daar ben ik het meest benieuwd naar. Het is doodeng om te plaatsen, maar echt zooooooo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daaank voor je reactie! Ik reageer ook nooit zoveel op blogs, maar merk bij mezelf dat het zó leuk is als er iemand reageert. Dus dat wil ik ook vaker gaan doen bij anderen :)

      Korte stukjes schrijven vind ik heel moeilijk, haha. Maar je hebt gelijk: het hoeven niet altijd hele lange uiteenzettingen te zijn. En fictie... Ja, daar ga ik me toch maar eens aan wagen binnenkort...

      Verwijderen