woensdag 10 april 2013

Pics or it didn't happen

Ik illustreer mijn blogposts graag met afbeeldingen. Meestal vis ik die van Pinterest en soms maak ik een collage met mijn eigen Instagram foto's. Laatst begreep ik dat als je een afbeelding van iemand anders op je blog zet, je officieel toestemming moet hebben van de eigenaar van het plaatje. Anders riskeer je hoge boetes en moet je website op zwart. Hoewel ik hier niet écht bang voor ben, vind ik het toch geen fijn idee dat ik me, simpelweg met het plaatsen van andermans plaatjes, inlaat met illegale praktijken. Maar blogposts zonder beeld vind ik maar saai. De enige oplossing is: meer eigen foto's plaatsen. Maar die moeten dan wel eerst nog gemaakt worden.

Ik kan erg genieten van de fotografiekunsten van anderen. Zelf kom ik niet veel verder dan wat vakantiekiekjes hier en daar. En de meeste foto's maak ik met m'n iPhone, waarvan de cameralens een beetje beschadigd is en de foto's dus over het algemeen heel wazig worden. Daar komen niet echt blogwaardige foto's uit, kan ik je vertellen. Misschien moet ik toch maar eens met de systeemcamera van mijn vriend op pad, om wat algemene sfeerbeelden te schieten die bij allerlei soorten blogposts zouden kunnen passen.

Gisteren plaatste ik wat foto's van mijn feestje op Facebook. En om deze blogpost te illustreren, zet ik er hier ook gewoon een paar neer. Korte samenvatting: het was heel erg leuk! Maar dat blijkt ook wel uit de foto's, denk ik zo.







2 opmerkingen: