dinsdag 5 maart 2013

Inspiratie: tuinieren

Ik kan niet wachten tot het lente is. Niet alleen omdat ik wel een zonnestraaltje kan gebruiken en ik mijn winterkleren wel weer zat ben zo langzamerhand, maar vooral omdat ik dan ein-de-lijk weer kan 'tuinieren'! Ons terras ligt er de hele winter al ontzettend troosteloos bij. Dode plantjes in groen uitgeslagen potten, een steeds slapper hangende oleanderstruik waarvan het nog maar de vraag is of ze de winter heeft overleefd, alle stoelen en tafels in een hoekje tegen het huis aangedrukt. Kortom: niet echt een gezellige boel. Ik heb zo'n zin om alles een goede schoonmaakbeurt te geven, de groene smurrie (bedankt, sneeuw!) overal vanaf te schrobben en de stoelen, tafels en plantenbakken weer een mooi plekje te geven. Mét mooie, vrolijke, kleurige bloemen en planten erin natuurlijk.
 

Regelmatig struin ik Pinterest af naar inspiratie om het terras op te fleuren. Maar ik vind het allemaal zo kneuterig! Oké, toegegeven, tuinieren is nou ook weer niet de überhipste hobby ooit. Maar het kan allemaal best wat trendy-er, vind ik. Toch heb ik een aantal leuke ideetjes gespot. Eigenlijk kom ik telkens terug bij dezelfde twee do it yourself projectjes: blikken of potten aan de schutting hangen en een pot-in-pot planten stapel. Beiden superleuk en ruimtebesparend, dus ideaal voor op een terras! Als het weer nou even meezit en de sneeuw voor eens en voor altijd écht wegblijft, dan hoop ik hier binnenkort deze twee leuke tuin-DIY's met jullie te kunnen delen!

De vertical garden met plastic flessen als kruidenpotjes komt van Home-Dzine en is gemakkelijk zelf te maken. Wie weet doe ik dat ook wel! De hanging garden tins zijn gemaakt door Steph van de inspirerende website Stuff Steph Does. Hoe je de bloementoren maakt wordt hier stap voor stap uitgelegd. Het plaatje van de hangende bloemblikjes vond ik op Tuinieren.nl en de kruidenbakkentoren zag ik hier.

Heb jij ook zo'n zin in de lente? :)

1 opmerking:

  1. Ik kijk onwijs uit naar de lente. De deur wijd open, de kat op het balkon. Heerlijk!
    Tuinieren gaat denk ik hier op mijn balkon nog niet helemaal lukken (al denk ik dat ik wel kruidenplantjes in mijn plantenbakken ga zetten), dus ik hoop dat ik over een paar jaar in een huis zit met een echte tuin zodat ik als een malle een moestuin kan aanleggen :)

    BeantwoordenVerwijderen